Only in print: Forever Posh

Přidejte si Elle do oblíbených na Google zprávách

Victoria Beckham stojí vysoko nad manhattanským panoramatem – tak vysoko, že by si ji člověk skoro spletl s herečkou Fay Wray obarvenou na brunetu na extrémně vysokých podpatcích. Mrakodrap Chrysler Building se za ní tyčí jako bodyguard a v dálce se leskne East River. Beckham, jako vždycky, funguje jako svá nejlepší modelka: má na sobě šalvějově zelené sako z vlastní dílny s půvabně nekonvenčním, naruby působícím detailem na límci. Její mikádo je bezchybné a kadeřník Ken Paves čeká opodál, kdyby se objevil jediný neposlušný pramen.

Tady, na samém vrcholu velkoměsta (v 55. patře), představuje newyorským hvězdným jménům svou pre-spring kolekci 2026 – a fronta známých redaktorů, kteří si s ní chtějí potřást rukou, je delší než zástup gratulantů na většině svateb.

Beckham přesně ví, jak k sobě přitáhnout pozornost. Nejdřív se stala jednou z největších popových ikon planety. Potom ona a její manžel – fotbalová superstar – definovali pojem „power couple“ a přinesli zkratku WAG (wives and gir lfriends, tedy manželky a přítelkyně profesionalních sportovců, nejčastěji fotbalistů) do popkulturního slovníku. Když se v roce 2008 pustila na módní pole, vládla vůči celebritám, které si troufly změnit profesi a usídlit se na 7th Avenue, pořád určitá skepse. „Nikdo si to neuvědomoval lépe než já,“ říká.

A tak sklonila hlavu, soustředila se na práci a ignorovala to, čemu říká „hluk“. I díky tomu je její značka po sedmnácti letech a několika pomyslných kočičích životech stále na scéně — na rozdíl od mnoha jiných. Vyvíjela se spolu s ní: od obepnutých šatů, kterými proslula, až po dokonale střižené pracovní kostýmky a splývavé večerní róby, které představuje dnes.

„Byla to neuvěřitelná cesta,“ potvrzuje, když spolu sedíme v soukromém pokoji a ona popíjí další perlivou LaCroix s lesními plody. „Moje firma si prošla tolika fázemi. A všechno bylo tak veřejné. Být celebritou, která je zároveň značkou, je dvousečná zbraň.“

A tím se dostáváme k její nové roli: hlavní postavě dokumentu.

Mohlo by se vám líbit

Nejen móda a bohatství. Victoria Beckham se nikdy neměla ráda přiznává

Po dvou letech se role obrátily. Tentokrát nestojí v centru pozornosti David Beckham, ale Victoria. Bylo na čase. Všichni chtěli vědět, jak to tehdy bylo s ježděním do školy Rolls-Roycem. Victoria v novém dokumentu Netflixu věnovaném její osobě sdílí mnohem víc. Odpovídá na některé otázky – a samozřejmě vyvolává další.
elle.cz
Victoria Beckham

 

Beckham se bez debat stala hvězdou dokumentu Netflixu z roku 2023 o jejím manželu Davidovi. Virálně obletěla svět scéna, kde tvrdí, že vyrostla v dělnické rodině — a David ji pohotově opraví připomínkou, že jezdili v rolls-roycu. Stejně jako moment, kdy spolu tančí na Islands in the Stream.

Teď se na stream vrací znovu — tentokrát ve vlastním dokumentu. Třídílnou sérii režíruje Nadia Hallgren, která natočila Becoming o Michelle Obama. Sleduje Beckham na cestě od popové hvězdy k módní návrhářce a podnikatelce a doprovází ji při přípravách show, která v rámci pařížského týdne módy představí kolekci jaro 2025.

Původně se jí do toho nechtělo. Přesvědčoval ji David. „Upřímně jsem nechápala, proč by měl mít někdo takovou pozornost, miluju to, co dělám, ale trošku mě ten zájem šokoval,“ říká. „Ale postupem času jsem si to fakt začala užívat. Líbí se mi, že můžu lidem módní branži nasvítit a ukázat jim, jak seriózní tenhle průmysl je.“

Dokument jí umožnil „ohlédnout se za svou cestou a mluvit o kariéře, kterou jsem měla předtím — aniž by to uškodilo značce“.

„Koneckonců – ve Spice Girls jsem byla čtyři roky, a jak silně mě to období definovalo. V módě jsem skoro dvě dekády.“

Jako člověk, který o sobě říká, že je control freak, se musela podřídit rytmu filmového štábu — a překvapivě ji to osvobodilo. „Musela jsem nechat ješitnost za dveřmi. Když mě točili v práci, měla jsem povinnosti. Nemohla jsem myslet na kamery. Připravovala jsem show — vybírali jsme látky a materiály, modelky a modely, řešili, jestli je to správná podlaha, jakou zvolit hudbu. Tolik věcí… To, že tam běhají lidé s kamerami, jsem musela úplně vypustit. Jinak bych nic neudělala. Říkala jsem si: ‚Lidi, já mám normální práci.‘“

Jestli dokument přinese další virální scény, se teprve uvidí. „Ach bože, ten rolls-royce?“ směje se. „Jedno z našich dětí se ptalo: ‚Kolikrát jste točili tu scénu?‘ A my: ‚Ani jednou. Nebylo to nahrané.‘“ Stejně tak tanec: „Takhle to prostě Beckhamovi mají. Baví nás být spolu. Jsme mnohem tradičnější rodina, než by lidi čekali,“ říká — čímž popírá i nejnovější bulvární spekulace o napětí v jejím manželství.

Victoria Beckham

 

Říkám jí, že jsem milovala pohled na Davida a jejich čtyři děti (dnes je jim mezi 14 a 26 lety) v první řadě jejích londýnských přehlídek. Usměje se:

„Tak to děláme. Podporujeme se. Vždycky se ukážeme, když je třeba jednoho z nás podržet.“

„Jak moc tradiční?“ vracím se k tématu rodiny. „Vždycky jsem se snažila být co nejlepší máma a manželka,“ říká, když popisuje, jak dlouhé roky usedali v šest večer ke společné rodinné večeři — i kdyby se musela později vracet do práce. Chce jít svou pracovní morálkou dětem příkladem.

„Živě si vzpomínám, jak po mojí poslední show děti s Davidem přišli do backstage. Právě jsem se vrátila ze závěrečného defilé… A jejich výraz – to byl pinch-me moment. Viděla jsem, jak jsou na mě hrdí.“

„Je zdravé, aby děti věděly, že táta chodí do práce – a máma taky chodí do práce. Práce ze mě dělá nejlepší verzi sebe samé,“ vysvětluje svoji celoživotní filozofii.

S Davidem jsou spolu 28 let a Victoria „trvanlivost“ jejich vztahu přičítá tomu, že rostli bok po boku. „Ve vztazích často jeden říká: ‚Ty ses změnil.‘ No samozřejmě, že ses změnil! Jsi někdo jiný ve dvaceti – a v padesáti.“ A pak dodává: „David ve mě věřil, když to spousta lidí se mnou vzdala. Investoval do mě. Někdy jsem lidem byla pro smích, nebrali moji značku vážně — ale on mi věřil vždycky.“ Je možná těžké si představit, že by se někdo s tak dokonalou symetrií mohl považovat za outsidera, ale Victoria to tak má.

Celý text najdete na stránkách lednové ELLE. Svůj výtisk si můžete objednat přímo do své schránky s ročním předplatným ELLE za 1299 Kč + aktivační emulze PDRN s lososí emulzí v hodnotě 1395 Kč a s poštovným zdarma na tomto odkaze.

Mohlo by se vám líbit

Leden 2026: 5 důvodů, proč si pořídit novou ELLE s Victorií Beckham

5 důvodů, proč si pořídit lednovou ELLE a vstoupit do nového roku 2026 nanejvýš stylově a s dobrou náladou.
elle.cz
Zdroj článku:
ELLE nežije jen na webu – jsme v terénu i na sociálních sítích: