Kdo vládne českému beauty byznysu?

Energická podnikatelka Anna Abdullaeva začala působit ve světě beauty v roce 2008, společnost Infokrása založila v roce 2012. Dnes na tuzemském trhu exkluzivně zastupuje více než dvě desítky značek. Její pracovní den začíná kolem deváté ranní, kdy sejde o pár pater níže z bytu do své kanceláře. Ranní kávu doprovází porada s manažery s postřehy z dění na trhu. Dopolední várku e-mailů přeruší pracovní oběd nebo procházka s jorkšírkou Josefínkou po Starém Městě. „Ráda se osobně potkávám se svými klienty a zákazníky. Tak jako je důležité pečovat o pleť, tak je důležité hýčkat si své klienty a obchodní partnery. Navštěvuji je na klinikách, v ordinacích a snažím se navnímat atmosféru,” říká Anna Abdullaeva, která se odpoledne věnuje zpětné vazbě ze sociálních sítí, ale i průzkumu trhu a novým akvizicím. „Svoji práci miluji a žiji jí 24/7,” směje se.

Krémy, nebo pilulky? Jaká péče je klíčem k mládí?

elle.cz

Proč jste se rozhodla podnikat v beauty byznysu?

Moje maminka byla průkopnicí estetické medicíny v Uzbekistánu, odkud pocházím. Jako první na tamější trh přivezla dermální výplně a botulotoxin. Když mi bylo osmnáct, svěřila mi distribuci jedné značky z jejího portfolia. Učila jsem se za pochodu a seznamovala se tak se světem byznysu. Zpětně se divím, že mi již takto mladé lékaři naslouchali a respektovali mě. Měla jsem obrovské štěstí. Své práci jsem se od počátku věnovala s pokorou a držím se toho dodnes.

Liší se beauty byznys od jiných oborů podnikání?

Beauty business jde ruku v ruce s fashion byznysem. V trendech, poptávce klientek, očekávání. Mít krásnou pleť je luxus a ženám a dívkám dodá sebevědomí, stejné jako kvalitní móda. Jak se říká, že „šaty dělají člověka“, rozšířila bych toto rčení, že nejen šaty, ale i krásná a zdravá pleť. Beauty trendy se za posledních 15 let extrémně rozvinuly. O pokožku pěčují ženy i muži. A to nejen lidé ze showbusinessu, ale i manažeři, podnikatelé, politici. Stala se z toho každodenní rutina, must-have. Úspěch souvisí s tím, jak člověk vypadá. A jak vypadá, tak se cítí, a to vyzařuje. 

Platí v beauty byznysu nějaká pravidla?

Pravidla jakéhokoliv byznysu platí i v beauty světě. Musíte vědět, kdo je váš klient a jaké má na konkrétním trhu potřeby. Kupříkladu já pocházím ze Střední Asie, kde máme pevnější a hutnější pokožku než vy Středoevropanky, je tedy jasné, že v Asii se budou používat úplně jiné produkty než v srdci Evropy.

Jaké jsou vaše klientky?

Chtějí pro sebe a svou pokožku to nejlepší. Líbí se jim, že u nás najdou nejširší portfolio značek, dostane se jim kvalitního poradenství a mají jistotu skvělého výsledku. A to je naši obrovskou devízou, proto se k nám naše klientky vracejí a doporučují nás dál. To je naše nejsilnější zbraň a základ úspěchu Infokrásy. Vždy najdeme to nejlepší pro každou klientku a každý budget. Naše produkty začínají na částce 250 Kč a končí na 7000 Kč. Jsme schopni najít ten správný produkt pro každého. Infokrása svým klientům umožňuje aspiraci do světa luxusu, ale také porozumění. Každý den dostávám spoustu zpráv od našich zákaznic, které cítí potřebu mi napsat, jak jsou spokojené s našimi produkty a službami. Mým největším potěšením je, když vidím odcházet spokojenou klientku, které naše děvčata pomohla najít produkt pro její specifické potřeby a ještě ji zvedly náladu. Empatie je pro všechny, kdo pracují s lidmi, velmi důležitá vlastnost.

Naturopatie: Inovativní samoléčba, nebo další chytrý marketingový tah?

elle.cz

A jaké vlastnosti musíte mít vy, jako šéfka celého podniku? Co je důležité pro to, abyste uspěla?

Určitě vzdělání. Už jako studentka medicíny jsem začala jezdit na mezinárodní kongresy. Ročně navštívím minimálně 5 mezinárodních kosmetických a lékařských kongresů a školení. Na vzdělání sebe i zaměstnanců nikdy nešetřím. Tento byznys vyžaduje neustálé studium. 

Vždy jsem také ke svým klientům maximálně fér a transparentní a oni mi to oplácí svou důvěrou. Velmi ctím spolupráci s našimi dodavateli. Vždy se snažím udělat maximum pro značky, které na českém a slovenském trhu zastupujeme. Osvědčila se mi také výměna zkušeností s kolegy z byznysu, i když to jsou třeba konkurenti. Je lepší s lidmi spolupracovat než se proti nim vymezovat.

Co je pro vás při výběru značek do vašeho portfolia důležité?

Značka vždy musí fungovat na zdejším trhu, její produkty musí být bezpečné a ideálně nemít konkurenci. Když vybírám nový brand, vždy sleduji, jestli má značka svoji vlastní výrobnu nebo ji zadává třetí straně, zda pracuje s bezpečnými ingrediencemi a v jakých koncentracích. Tento ‚beauty screening‘ jsem dřív dělala sama, nyní mi s ním pomáhá naše produktová manažerka Vendula Ficelová, která vystudovala chemii, tudíž je v této oblasti opravdový profík. Na beauty eventu ELLEphoria měla skvělou přednášku o složkách kosmetických přípravků.

Co je ve vašem portfoliu největším bestsellerem?

Vysoce funkční ampulky značky Praxis Classic pro zpevnění a projasnění pleti a pleťový olej Insytutum Powerful RetinOil s retinoidy nové generace. Úžasný úspěch mají i potravinové doplňky D-Lab na hubnutí, pro podporu růstu vlasů a kolagen. Zde paradoxně pomohla pandemie koronaviru, protože se lidé začali víc zajímat o své zdraví a dbát na prevenci. V estetickém segmentu patří mezi nejoblíbenější produkty výplně francouzské značky Fillmed, niťový lifting MINT lift a samozřejmě mezoterapeutický koktejl NCTF, který je celosvětově populární již 40 let, tudíž to nebylo ani pro nás žádným překvapením.

Jaká lákadla chystáte na tento rok?

Francouzskou značku Codage, která nabízí úžasná séra a její zakladatelé jsou lékaři a farmaceuti a také se chystám na distribuci přístrojů pro estetickou medicínu. Současně jsme na konci roku otevřeli největší školící centrum pro lékaře Infokrása Aestetics, které funguje jako estetický hub, kde si lékaři mohou vyměňovat zkušenosti a školit se u certifikovaných odborníků.Infokrása Aesthetics zároveň funguje jako klinika, kde nabízíme klientkám ošetření z oblasti estetické medicíny. Jsou v těch nejlepších rukou našich mezinárodních školitelů.

Každý týden jinak: Jak měnit péči o pleť v průběhu menstruačního cyklu

elle.cz

Jak moc je předávání know - how důležité?

Klíčové, ostatně to byla mise Infokrásy již od začátku, odtud vychází název, který v sobě skrývá - informovat o kráse. Jelikož se díky moderním technologiím a vědeckým objevům obor medicíny neustále posouvá dopředu, je pro lékaře víc než pro lidi z kteréhokoliv jiného oboru důležité kontinuální vzdělávání. Zastupujeme legendární francouzskou značku Fillmed, která nabízí jedny z nejlepších mezoterapií na světě a jsme moc rádi, že její postupy a know how předává jejich celosvětová ambasadorka, úžasná odbornice na estetiku, kosmetoložka MUDr. Marianna Poljančuková. Značku Mint niťového liftingu u nás školí jedna z nejlepších plastických chirurgyň v České republice MUDr. Věra Šatánková, která studovala ve Spojených státech. Jsem moc ráda, že společně můžeme toto odvětví neustále posouvat dopředu.

Jak beauty byznys ovlivňuje váš každodenní život?

Pořád! Většinu zákroků, produktů a doplňků poctivě zkouším a seznamuji se s nimi. Což znamená, že ne vždy se trefím. Ale zde platí, že i ta negativní zkušenost je zkušenost. Neboli že vím, jaké mohou nastat komplikace, jak na ně reagovat a čemu bych se případně já jako zákazník nebo například lékaři při aplikaci určitého produktu měli vyhnout.

Máte nějaký recept jak si udržet zdravou a aktivní mysl tak jako máte vy?

Ráda se obklopuji inspirativními lidmi z nejrůznějších oborů, neustále se vzdělávám, užívám si život plnými doušky a i když je byznys prakticky celý můj život, snažím se práci střídat s odpočinkem. Často cestuji, čímž si dobíjím baterky a zároveň hledám inspiraci v jiných zemích a kulturách.