Program pražského týdne módy odtajněn!

Dnešním dnem začíná předprodej vstupenek na zářijový Mercedes-Benz Prague Fashion Week. Akci, která proběhne od 30. srpna do 6. září a představí vize módních návrhářů na sezonu jaro a léto 2020, charakterizuje hned několik „nej“. Svou tvorbu představí dosud rekordní počet návrhářů a značek (21) a také zatím nejvyšší počet vysokých škol oděvního designu (4). Přehlídkový program začne v pátek 30. srpna a skončí ve středu 4. září a bude tedy o dva dny delší než předchozí edice MBPFW. Jedno „nej“ se týká také přehlídkového mola, které bude za celou historii pražského týdne módy nejdelší.

Největší programovou novinkou je uvedení přehlídkového bloku zaměřeného na udržitelnou módu. Ředitel MBPFW Lukáš Loskot k tomu říká:  

Reagujeme jak na poptávku návrhářů, tak na vzrůstající zájem zákazníků o etickou módu. V září poprvé uvedeme přehlídkový blok s podtitulem Sustainable fashion, který se stane pravidelnou součástí programu.

První „zelený“ blok naplní návrhářka Iva Burkertová se svou značkou ODIVI a návrhář Adam Kost, jehož show se uskuteční s podporou časopisu ELLE.

„Sezonu od sezony zaznamenáváme pokrok v tom, že se designéři soustředí nejen na kolekci, ale také na způsob, jak ji předvést. Čekají nás jak atypické formáty prezentace, tak vlastní lokace,“ pokračuje Loskot. Pro svůj originální způsob se rozhodli Jan Černý a Zuzana Kubíčková, u nichž se to již stává tradicí, dále také Dominika Kozáková, návrhářské duo LAFORMELA, Zoltán Tóth a oděvní designérka a profesorka pražské UMPRUM Liběna Rochová, která svou kolekci na MBPFW uvede vůbec poprvé. 

Prezentace Zuzany Kubíčkové bude spojena se zahajovacím večerem Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku a proběhne v kapli karlínské Invalidovny. 

Jan Černý vzhledem ke své probíhající stáži v Paříži v módním domě Louis Vuitton, kde tento mladý designér pracuje v týmu kreativního ředitele pánského oddělení Virgila Abloha, netvoří novou kolekci. Místo toho se rozhodl uspořádat party v klubu swim inspirovanou pařížskými večírky v malých, skoro domácích klubech. Během večera zazní sety DJs, ale také hudební performance nastupující generace domácí hudební scény. „Chci dát prostor talentovaným hudebníkům, kteří zatím neměli možnost se prosadit,“ říká Černý. Na místě konání (klub swim ve Štěpánské ulici) bude Jan Souvenir Shop, v němž bude v prodeji exkluzivní a limitovaný set oblečení a doplňků značky JAN vytvořený pro tento večer. 

Také Dominika Kozáková se rozhodla uspořádat party v klubu swim. V jejím případě bude součástí večírku i představení nové kolekce. 

Antonín Soukup a Miroslava Kohutiarová alias LAFORMELA se pro realizaci své show spojili se značkou gloTM a své příznivce zavedou do pražského Kongresového centra. LAFORMELA bude mít také vlastní casting modelů a modelek. 

Zoltán Tóth, který se na MBPFW vrací po stáži u antverpské značky Ann Demeulemeester, se spojil s brandem Ligne Roset a na své přehlídce spolupracuje s orchestrem PKF – Prague Philharmonia.

Přehlídka Liběny Rochové podpořená značkou Nespresso bude komorní a uskuteční se v japonské pop-up restauraci MIRU na střešní terase hotelu Four Seasons. 

Organizační změnou projde s letošní podzimní edicí také prodej vstupenek. Vstupenky na stání na celý přehlídkový program nově nahradí vstupenky k sezení na jednotlivé přehlídkové bloky. Jedna taková vstupenka bude stát 500 Kč. Nadále budou k dostání také VIP vstupenky na kompletní program, ty budou v prodeji za 12 000 Kč. 

Předprodej vstupenek na edici MBPFW jaro/léto 2020 zahajuje 22. července v síti GoOut.

mbpfw

EBC promo