Na TikToku najdete komunitu, jako žádnou jinou

Nemusíte být známí, dokonce ani mít milion followerů, a přesto vaše video může prostřednictvím TikToku obletět celý svět. I když platformu pro sdílení videí v poslední době provází spíše negativní publicita hovořící o bezpečnostních rizicích v podobě sběru dat o uživatelích a následném nakládání s nimi, TikTok je stále nejživelnějším prostorem, kde se v současné době rodí a setkávají komunity.

TikTok trend slugging slibuje hydratovanou a rozzářenou pleť

elle.cz

Mít tak svou komunitu

„Ať už je to rybářství, LGBTQ+, vaření, móda, nebo sport,“ říká šéfka TikToku pro střední a východní Evropu Paula Kornaszewska. Propracovanému algoritmu v době pandemie koronaviru propadly stovky milionů uživatelů. Právě teď jich má platforma okolo jedné miliardy, přičemž 150 milionů aktivních uživatelů najdeme v Americe a zhruba stejný počet v Evropě. TikTok si drží prvenství v kategorii attention economy neboli ekonomice založené na pozornosti, což v překladu znamená, kolik času určitému obsahu věnujeme. Podle dat agentury Bloomberg běžný americký uživatel stráví měsíčně na Instagramu zhruba 8 hodin, na Facebooku 16 hodin a na TikToku podle globální společnosti ByteDance neuvěřitelných 29 hodin. Ne nadarmo se o něm s nadsázkou říká, že je vysoce návykový. V dokumentu Sociální dilema z roku 2020 dokonce zaznívá, že představuje digitální fentanyl. Těžko mu však odepřít, že je momentálně nejkreativnější platformou ve vodách internetu. Úspěšný formát dokonce napodobuje Instagram se svými Reels i YouTube s YouTube Shorts. Originál je však jen jeden. 

„TikTok je místo plné kreativity, kde můžete vyjádřit sami sebe, ať už jste kdokoliv a máte jakékoliv zájmy,“ dodává Paula Kornaszewska z TikToku. „Budujeme komunity lidí, které spojuje určité téma. Trochu mi to připomíná dobu, kdy jsem skončila střední školu a navštěvovala chatovací místnosti. Tam si člověk vždy vybral místnost podle toho, odkud byl nebo jaké měl zájmy. S TikTokem je to dost podobné, jen o tom, co nás zajímá a baví točíme videa.“ Na stránkách červnové ELLE najdete profil 5 zajímavých tvůrců, jejichž jména nesmíte minout. Už nyní se můžete podívat na dvě dámy, které vás spolehlivě na TikTok nalákají...

Deinfluencing: Tik Tok trend plný potenciálu i falešné naděje

elle.cz

První z nich je naše Viktorie Borisová, jež vás provede světem ELLE. Nechybí všude tam, kde se něco děje. Momentálně studuje mezinárodní vztahy v Londýně, a v Praze se stará o tiktokový kanál české ELLE. Nechybí na žádném focení, miluje make-up looky i fashion trendy. „Ráda sleduju, jak móda z ulice funguje v digitálním prostředí a který trend přetrvá déle než pár měsíců,” vysvětluje Viktorie, jež také moc ráda točí tzv. outfit checky a sleduje redakci v kreativním procesu. „Žádný den není stejný. V pondělí fotíme topmodelku, ve středu jdeme na prezentaci klenotnické značky a v pátek vymýšlíme koncept našeho beauty veletrhu ELLEphoria,” dodává. 

@elleczechmagazine Backstage with @🔥Annie🔥 @H A N K F I T @BEAUTYBY LOY @Alois Martínek 🤭⭐️ #btsphotoshoot#elleczech#anniedvorakk#hankfit#martinaloy#lojzamartinek♬ original sound - @elleczech

Další výraznou personou je Anička Dvořáková, která i přesto, že měla od svých rodičů Barbory Munzarové a Jiřího Dvořáka měla herectví přísně zakázané, baví celý TikTok. Ráda se ve svých videích vydává do světa Marvelovek nebo Harryho Pottera. Přesto, že byste ji její křehkost mohli závidět, uvidíte ji v rolích Tonyho Starka, Jamese Bonda nebo Lokiho. Svá videa točí v angličtině, takže úspěch na sebe nenechal dlouho čekat. „Všimlo si mě studio Paramount Pictures a pozvalo mě na premiéru filmu Babylon. Brad Pitt byl jen takovýhle kousek ode mě,” ukazovala mi na focení s nadšením.

@anniedvorak I knew I had to do this!!! #bridgerton#queencharlotte#trend#foryou#acting♬ original sound - Syntell

Se všemi cool lidmi Tik Tok komunity se seznámíte na stránkách tištěného vydání červnové ELLE. Svůj výtisk si můžete objednat až do své schránky za speciální cenu a poštovným zdarma na tomto odkaze.

Zdroj: Autorský článek