REKLAMA

TikTok posouvá pravidla! Jak to změní princip naší zábavy?

REKLAMA

 

Podle produktového manažera sociální sítě, Drewa Kirchoffa, který novou délku videa oznámil v příspěvku na svém blogu tato změna připraví cestu pro ještě bohatší vyprávění a zábavu na TikToku. „Delší videa jsou nyní nástrojem, který mohou lidé použít k zaujetí své komunity. Rozšiřujeme tvůrčí projev.“ Ctnostné, zdálo by se na první pohled. Jenže to, co zažíváme označují teoretici nových médií jako válku o diváky a posunutí pozic jednotlivých brandů.

Streamovací války

Nedávno publikovaný průzkum australské The Music Network odhalil, že v pandemii začalo větší procento Australanů sledovat TikTok a to na úkor Youtube. Přitom právě jeden z prvních streamovací brandů se v Austrálii těšil velké oblibě. Podobný vývoj pak pocítil produkt z Google portfolia i v dalších regionech. TikTok proto využívá situace! Progresivním řešením se snaží nahradit stagnující platformu. A není jediný, kdo by rád „vyluxoval“ fanoušky konkurence.

Podle analýzy redaktorů NBC se o podobný převrat pokouší i Instagram, který zas útočí na pozice TikToku vývojem obsahového segmentu videí s titulem Reels. A Youtube naopak zvažuje svou obsáhlejší strukturou a angažovanějším dramaturgickým zásahem pokořit svou pozici pouhého fanouškovského mixu a posunout se na příčky citované streamovací služby. Jenže plány v plánech odhalují, že v zákulisí se toho děje ještě mnohem víc, než je na první pohled vidět. „Interní Netflix prezentace jsou pověstné svým podrobným zkoumáním konkurence. Vše, co z nich zatím přes ex zaměstnance uniklo napovídá, že Netflix velmi senzitivně hlídá svou pozici a měří každého, kdo by ji mohl ohrozit. Aktuálně je v jejich hledáčku TikTok jako první sociální siť,“ prozrazuje Kirby Grines, zakladatel společnosti 43Twenty, strategického poradce v digitálním marketingu pro NBC.

Vývoj sociálních sítí brzy razantně pocítíme. Změní se jejich pozice i role v našich životech.

 

Podle zákulisních informací proto Netflix zatím nenápadně usiluje o posílení svého vlivu na úkor TikToku, nebo jeho částečné pohlcení. Je tedy možné, že streamovací služby a sociální sítě se budou propojovat, aby posílily společný vliv? „Možný vývoj zábavních kartelů je znatelný již teď, úzká spolupráce Instagramu a Disney Chanel tomu výrazně nahrává. Ale zatím žádná ze spoluprací nebyla oficiálně potvrzena,“ dodává k vývoji britský teoretik nových médií Alfie Bown.

 

 

Budoucnost tvorby

S etablováním sociálních sítích – původního místa pro ne příliš kontrolovaný autorský obsah amatérů – coby profesionálních streamovacích platforem se tak dá dle Bowna i Grinese očekávat nárůst zdokonalování obsahu, který bude na platformy nahráván. Jednoduše – stanou se z nás všichni Spielbergové internetu? „Už teď někteří významní influenceři, kteří regulérně vydělávají podobné částky jako druhořadé hollywoodské hvězdy, zvažují změnu své obsahové strategie následkem prodloužení tiktokových videí,“ potvrzuje Bown. Co ale zbyde skutečným profesionálům? Některé prognózy napovídají, že i seriálová tvorba se uchýlí k 3D zobrazování. „Nepochybně nás čeká výrazné posunutí vizuální kultury a zobrazování. Děje se to každý den. Není to teď, nebylo to včera, je to stále. Na pozadí změn se tyto technologické vlaštovky budou objevovat stále častěji a my se jim stále častěji budeme přizpůsobovat, aniž bychom to výrazně pociťovali,“ ukončuje pro NBC rozrušeně Grines.     

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sledujte nás na Instagramu @elleczech

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA