Vnuknutí myšlenky: Nejsilnější ženská přesvědčovací technika

Vnuknutí myšlenky není sci-fi

Když je řeč o vnuknutí myšlenky, řadě lidí se možná vybaví oscarový sci-fi snímek Počátek s Leonardem DiCapriem v hlavní roli. Ten v něm ztvárnil Toma Cobba, profesionálního vykrádače lidských myšlenek, který se svými parťáky umí získat cenné informace. A nejen to, dokonce se ve filmu pokouší i o tzv. vnuknutí myšlenky. Jeho úkolem je zmanipulovat dědice významné energetické společnosti k tomu, aby ji až ji převezme, rozdělil a rozprodal. Tom Cobb tak činí za pomoci podnětů, které mu vštěpuje ve snu.

Mohlo by se vám líbit

Jak dostat to, co chceme

Taktizování. Intriky. Přání. Modelení. Odvaha. Píle. Každý se snažíme svých tužeb dosáhnout různě. Zaručený recept neexistuje. Proto jsme oslovili inspirativní ženy, které toho, co chtěly, už dosáhly. Jaké vlohy, postupy či snad i triky je dovedly k úspěchu?
elle.cz

Ač se možná může zdát toto celé jako utopie, vnuknout myšlenku je možné i v reálném světě. Byl o tom přesvědčen i americký spisovatel Dale Breckenridge Carnegie, který je autorem bestselleru Jak získávat přátele a působit na lidi. Tato kniha dodnes patří mezi nejlépe hodnocené knihy svého žánru. Prodalo se jí více než 15 milionů výtisků po celém světě a byla přeložena do několika jazyků včetně češtiny. Čtenáře nechává nahlédnout do tajemství interpersonální komunikace světových velikánů. V každé kapitole Dale Carnegie učí své čtenáře, jak dosáhnout toho, aby lidé dělali, co chcete vy, aniž by to poznali. Jednou ze zmíněných technik je i vnuknutí myšlenky. Dale Carnegie byl přesvědčen, že existuje jediná možnost, jak někoho zmanipulovat, aby udělal cokoliv. Musíte přimět danou osobu, aby věc sama chtěla realizovat. A od toho je vnuknutí myšlenky, kdy na základě náznaků někomu pomalu podsouváte svou vizi. Carnegie jako příklad v knize uvádí, že přesvědčil svou ženu, aby chtěla jet na jeho vytoužené místo na dovolenou. Udělal to za pomoci dcery, kterou naváděl, aby místo nenápadně zmiňovala.

Naučte se s touto technikou pracovat a získejte vše, po čem toužíte

Vnuknutí myšlenky se dá využít k dobrým účelům. Může se vám hodit, pokud toužíte uspět, kariérně se posunout nebo třeba vzbudit zájem určité osoby. Pokud se s vnuknutím myšlenky naučíte dobře pracovat, může vám to pomoci získatvše, po čem toužíte. Není to však tak jednoduché, jak se může zdát. Abyste někoho skutečně přesvědčili, když je on sám na pochybách, to dá práci. Díky několika snadným krokům to ale zvládnete. V první řadě je potřeba mu ukázat jinou perspektivu. Daný člověk má určitou představu o něčem, co vy toužíte změnit. Možná je zatvrzelý, tvrdohlavý, neústupný – nechce ani slyšet o tom, že by něco mělo být jinak. Přesto se mu snažte nenásilně nabídnout jiný pohled na věc a dělejte to opakovaně.

Mohlo by se vám líbit

Chcete skvělý vztah, lepší práci a víc peněz? Naučte se vyjednávat!

Co se vám vybaví, když slyšíte slovo vyjednávání? Náročný, ale vzrušující zážitek, který vytváří nové příležitosti, nebo děsivý okamžik, který by mohl ohrozit vaše vztahy a přimět lidi myslet si, že jste se zbláznili? Ve skutečnosti, pokud se naučíte vyjednávat, věci ve vašem životě dopadnou často mnohem lépe, než jste si kdy dokázali představit.
elle.cz

Vnuknutí myšlenky je dobrá taktika zejména pro ženy, na rozdíl od mužů bývají mnohdy trpělivější a umí věci lépe zaobalit. Můžete pracovat se skrytým potenciálem, poukázat na věci, které by danou osobu třeba nenapadly, už to ji přiměje o tom přemýšlet jinak. Důležité je netlačit na pilu, mluvit vždy v náznacích a nepřímo. Pokud daná osoba vycítí, že na ni něco zkoušíte, mohla by se „zablokovat“ a odmítnout třeba i nápad, který by se jí skutečně mohl líbit. Skvělým trikem v komunikaci je tzv. efekt návnady, kdy nabídnete první ne moc atraktivní možnost, oproti které se druhá nabízená zdá jako velká výhra. Je to léty prověřené marketingovými experty, jen si všimněte, že kolikrát máte u služby tři varianty, z toho jen ta jedna je skutečně výhodná.

Rada závěrem, při podsouvání myšlenky vsaďte spíše na podstatná jména než slovesa, bylo prokázáno, že na lidi to opravdu působí. V jedné studii byla lidem položena stejná otázka dvěma různými způsoby: „Jak důležité je pro vás volit v zítřejších volbách?“ „Jak důležité je pro vás být voličem v zítřejších volbách?“ Výsledky ukázaly, že lidé, kteří byli oslovováni jako „voliči“, s větší pravděpodobností šli následující den vhodit svůj hlas do urny.

Zdroje: Medium, Life Hack, The Science Explorer