Kendrick Lamar v bootcut džínech
Poločasová pauza na Super Bowlu patří hudbě a velkolepé show. Ta většinou rezonuje i za hranicemi USA a letos tomu nebylo jinak. Halftime stage ovládl Kendrick Lamar, který čerstvě oslavil pět Grammy a večer uzavřel skladbou Not Like Us – diss trackem mířeným na Drakea. Stadion odrecitoval ikonické „A-minor“, internet řešil cameo Sereny Williams a sociální sítě jely na plné obrátky.
Třešničkou na dortu byly Kendrickovy dance moves v bootcut denimu – jeho kalhoty od Celine se staly módním artefaktem roku. A celé vystoupení mělo i čitelný politický podtón, zvlášť s ohledem na to, že přišlo jen krátce po inauguraci nového prezidenta.
Katy Perry ve vesmíru
Katy Perry se v dubnu v modré kombinéze navržené Lauren Sánchez a s glam make-upem vznesla na palubě rakety Blue Origin nad hranici atmosféry, zazpívala ve stavu beztíže What a Wonderful World a po přistání políbila zem. Tady ji ale čekala hlavně kritika. Celebritami prošpikovaný all-female let trvající 10 minut a 22 sekund působil spíš jako luxusní PR atrakce pro privilegované hosty Jeffa Bezose než jako krok pro vědu nebo skutečné zviditelnění žen v kosmonautice.
Herečky Olivia Wilde a Olivia Munn označily let za chamtivý, Emily Ratajkowski sdílela text o „porážce amerického feminismu“ a širší veřejnost řešila hlavně ekologickou zátěž a fakt, že běžní Američané si v době inflace „nemůžou dovolit ani vajíčka“, zatímco multimilionářské posádky létají za hranici atmosféry, aby si pořídily pár glam fotek.
Labubu mánie
Nejneočekávanější hvězdou roku 2025 se stal malý vinylový skřítek Labubu. Stačilo, aby se objevil na kabelce Rihanny a TikTok během pár dní zaplavily unboxing videa. Díky dopaminové logice blind boxů, principu náhody a pocitu exkluzivity se z figurky od Pop Mart za dvacet dolarů během pár měsíců stalo globální must-have a ztělesnění našeho bezbřehého konzumerismu.
Addison Rae Summer
Z bývalé tiktokerky se letos stala plnohodnotná popová hvězda, která se objevuje po boku Charli XCX a na stage velkých festivalů. Její proměna nebyla náhlá – už v roce 2023 smazala starý obsah, přestavěla svou estetiku na Y2K nostalgii a krok po kroku si budovala nový vizuál. Letos k tomu přidala debutovou desku, projekt vystavěný na bubblegum popu a taneční energii. Zároveň je však Addison nadále jednou z nejrozporuplnějších postav popkultury. Jedni ji berou jako autentický hlas své generace, druzí vidí jen pečlivě promyšlený marketing.
Skandál na koncertu Coldplay
Možná nejvirálnější moment roku se zrodil na letním koncertě Coldplay. Během improvizované kiss cam kamera zabloudila do publika a odhalila ženatého CEO firmy Astronomer Andyho Byrona v intimním objetí s HR šéfkou Kristin Cabotovou. Místo polibku přišla panika a zakrývání obličejů. „Buď mají poměr, nebo jsou jen hodně stydliví,“ glosoval situaci Chris Martin.
Internet už zbytek zařídil. Identita páru se rozšířila během hodin, Byron opustil pozici CEO, podle médií dokonce zvažoval žalobu na kapelu kvůli „ztrátě soukromí“ a jeho manželka mezitím požádala o rozvod.
Sydney Sweeny má skvělé geny...teda džíny
O další hojně diskutovaný moment se postarala Sydney Sweeney se svou kampaní pro American Eagle, která si pohrávala se slovní hříčkou „great jeans/great genes“. Ve chvíli, kdy tahle fráze zazněla z úst modrooké blondýny v době, kdy pod Trumpovou administrativou probíhají deportace, se kampaň okamžitě setkala s ostrou kritikou kvůli asociacím s eugenikou. Do celé kauzy se vložil i Donald Trump, který se herečky veřejně zastal poté, co vyšlo najevo, že je registrovaná republikánka. Když Sweeney později dostala možnost situaci vysvětlit, omluvit se nebo ji alespoň zasadit do širšího rámce, odmítla to. Místo toho jen poznamenala, že moment, kdy se jí americký prezident zastal, pro ni byl „surreální“.
Louvre Heist
Paříž letos zažila jeden z nejabsurdnějších momentů roku. Čtveřice mužů ve žlutých pracovních vestách přijela k Louvru, nechala se vyvézt plošinou k oknu, rozřezala sklo bruskou, během několika minut pobrala nejcennější šperky francouzské historie a zmizela na skútrech. Jedinou stopou byla upuštěná korunka císařovny Evženie. Zatímco policie stále pátrá, veřejnost fascinuje hlavně to, jak bylo vůbec možné proniknout do nejnavštěvovanějšího muzea na světě tak snadno. Teprve po loupeži vyšlo najevo, jak slabé zabezpečení Louvre měl – jedna z kamer mířila jinam a heslo k celému kamerovému systému bylo podle zaměstnanců prostě „Louvre“.
Velkolepé comebacky
Letošním rokem zahýbalo několik comebacků velkých seriálů. Začátek roku patřil třetí řadě The White Lotus, satirické analýze bohatství a mezilidských vztahů, která si opět našla cestu na sociální sítě díky dokonale absurdním scénám i novým memes. Jestli něco tahle sága umí, tak doručit povedený společenský komentář a okamžitě rozproudit debatu. O prázdninách se do našich feedů vrátila temnější teen gotika v podobě druhé řady Wednesday. Tim Burton pokračoval ve své stylizované vizi, zatímco Jenna Ortega na sebe strhla pozornost módních redaktorů díky temné goth-glam estetice svých press-tour outfitů. Na podzim dorazila čtvrtá série The Witcher, v níž se objevila zásadní – a kontroverzní – změna v obsazení. Do bot Henryho Cavilla poprvé vstoupil Liam Hemsworth a fanoušci si své názory rozhodně nenechali pro sebe.
A co hýbe internetem v současnosti? Rozloučení s Hawkins. Konec roku patří dlouho očekávanému vyvrcholení sci-fi srdcovky Stranger Things. Seriál, který s námi rostl téměř deset let, se rozhodl odejít ve velkém – 27. listopadu na Netflixu padla první čtveřice dílů, zbytek přijde kolem Vánoc a finální rozuzlení v podobě celovečeráku dorazí na Nový rok. Premiéru poslední řady oslavilo hned několik světových metropolí: Sydney promítlo nad přístav rudé světlo a seriálové příšery, New York rozzářil Empire State Building a Milán vyzdobil několik ulic do estetiky Upside Down. Dokonce i Praha má vlastní zastávku Stranger Things. První část závěrečné řady sklidila velkou chválu od kritiků i fanoušků, kteří po letech čekání do premiéry vstupovali s vysokými očekáváními. Teď už se Instagram plní detailně propracovanými teoriemi a všichni s napětím čekáme, jestli dostaneme závěr, který si za tu trpělivost zasloužíme.
- Zdroj článku:
Autorský text













