Radost ze znovuzrození u Fendi S/S 2022

 

Po pandemii v kulturním prostoru pomyslně visí důležitá otázka: O čem bychom měli vyprávět? K čemu referovat a co přinášet?  

Je možné, že si díky takovým pochybnostem začneme uvědomovat cenu pozitivního poselství napříč zážitky. Kim Jones jakoby jasně odpovídal. Miláno totiž otevřel nadmíru radostnou oslavu života. „Toto je moje první live show pro Fendi a je to oslava,“ uvedl Jones v prohlášení. „Naše žena se trochu uvolnila - jde ven, obléká se. Všichni jsme byli tak dlouho zavření, že si myslím, že právě to teď všichni potřebujeme.“  

Mohlo by se vám líbit

Zuzana Kubíčková probouzí ženství svou kolekcí Couture 2021

V úterý se večerní letenskou ulicí Vinařská rozezněla velkolepá přehlídka Zuzany Kubíčkové, která se rozhodla vrátit glamour zpět do světa, kterému, zdá se, načas zavládly tepláky.
elle.cz

V druhé kolekci prêt-à-porter pro Fendi totiž rozvíjí veselou pohrdavost, která je už tradičně tomuto módnímu domu vlastní. Přehlídku zahájil bílými soupravami lehké struktury a přesto plné řemeslných přepracování ženské krejčoviny. Jones tak vydává naprosto současný manifest ženské elegance a přitom využívá archivních zdrojů. Ponořil se do historie Fendi a z ní ‚‚pozval" ke spolupráci módního ilustrátora Antonia Lopeze, který pro Fendi navrhl první logo v době, kdy do studií římské značky nastoupil Karl Lagrefled. Lopezovy tahy štětcem zdobily krémové kaftanové topy a šaty. Jeho umělecká díla se objevila i na kabelkách. 

„Zatímco jsem se studoval Karlovo dědictví, díval jsem se také kolem něj, na jeho současníky - na to, koho zajímal,“ řekl Jones. „Lopez byl Karlovým přítelem a byl pro mě vždy velmi inspirativní. Hleděl vpřed a k němu zas vzhlíželi důležití umělci nejen jeho doby od Andyho Warhola po Stevena Meisela a Davida Hockneyho. Chtěl jsem ho představit nové generaci.“ 

FENDI S/S 2022

Hvězdným akcentem diskotékové kultury tak Jones odvyprávěl velmi pozitivní příběh plný hedvábných tunik, svěžích pastelů a lineárních kalhotových kombinací. Vytvořil jakousi oslavnou píseň na znovuzrození po pandemii. Přesně to jsme skutečně potřebovali.

Mohlo by se vám líbit

Prolínání generací: Maria Grazia Chiuri a její dcera o Dior misi

Důvěrně zná rytmus módního byznysu, chápe jeho rozmary… a k tomu všemu má téměř magickou schopnost vzbuzovat v moderním „womenhoodu“ touhu. Maria Grazia Chiuri, kreativní ředitelka maison Dior, však chce svou práci posouvat dál, a tak zavolala posilu – dceru Rachele. Jak spolu změní tvář legendárního módního domu?
elle.cz