Květnový úvodník Valentiny Nízké

 

O nákupech luxusních outfitů pro avatary v rámci onlinových her jsme slyšeli už v dobách před pandemií, v roce 2019 odstartoval tento trend módní dům Louis Vuitton v rámci hry League of Legends, následovala například Balenciaga se svou digitální kolekci pro hráče Fortnite. Pozadu samozřejmě nezůstaly ani další silné značky jako Prada nebo Gucci. Ačkoli se to někomu může zdát nepochopitelné, tak pro gamery je setkání v rámci online hry stejně společensky důležité, jako když vy vyrazíte na drink do baru v těch nejvíc cool šatech, které vám visí ve skříni. 

Digitální móda má ale ovšem i úplně jiný, reálnější rozměr. A to ten v podobě virtuálních outfitů, které si můžete „obléct” pro online schůzky nebo na své fotky a videa na sociálních sítích. Nevěříte? Nalistujte stranu 20. Na focení jsme neměli jediný styling, modelka byla oblečena až následně pomocí aplikace DressX.

Ptáte se, proč byste si měla proboha kupovat neexistující oblečení? Protože to, jak vystupujete ve virtuálním světě, je v dnešním kontextu úplně stejně relevantní, jako jaký dojem na někoho děláte tváří v tvář. A ruku na srdce, kdo z vás si nelustruje téměř každého pomocí Googlu? Někteří z nás své online image přikládají dokonce takovou důležitost, že utratí za digitální šaty Dolce & Gabbana neskutečný milion dolarů. True story. Virtuální svět je tedy teď něco jako módní eldorádo, za necelých deset let by měl představovat až 10 % procent trhu s luxusním zbožím.

Hodně skloňovaný ovšem bývá digitální šatník i v případě udržitelnosti. Nejen kvůli tomu, že milovnice módy nemusejí kvůli postům na Instagramu vlastnit tak velké množství hmatatelných outfitů, ale také z toho důvodu, že si jednoduše najdou svůj styl online a následně už vědí, po čem sáhnout v kamenném obchodě. Tohle vše může znít sice jako hudba budoucnosti, ale ve skutečnosti jde i o smíření s minulostí.

Pandemie nerozvinula jen naše IT dovednosti, ale donutila nás vrátit se  k hodnotám, na kterých nejvíc záleží a na něž  jsme měli tendenci zapomínat. Žijeme v ojedinělé době, kdy se staré setkává s novým a navzájem se doplňují, technologie a udržitelnost kráčejí bezesporu ruku v ruce. Proto obojímu – ve všech podobách – věnujeme toto vydání ELLE. Očekávejme mix dramatických změn i příjemné bezpečí poznaného. Jedno jediné je naprosto jisté: ani v budoucnu se rozhodně nebudeme nudit.

 

Valentina Nízká
Info ikona

 

Vydání až ke dveřím zdarma

Květnové vydání si můžete objednat až do své schránky za speciální cenu a poštovným zdarma na tomto odkaze.

REKLAMA