Moje první práce
Řekla bych, že úplně první placená práce byl sběr borůvek v rozpálených jihočeských lesích. Odehrával se pod důslednou supervizí mé babičky, moc mě to nebavilo a taky mi to nešlo. Takže jsem si tenkrát vydělala na dvě jízdy na labutích a jednu na velkém řetízkáči.
Nejhorší zkušenost
Když jsem učila divadlo děti ve favelách v Rio de Janeiru. Nebyla nejhorší ve smyslu náplně, ale určitě nejtvrdší a nejsmutnější. Mnoho z těch příběhů si pamatuji dodnes.
Koordinátorkou intimity jsem se stala, protože...
S mírnou nadsázkou můžu říct, že jsem si koordinaci intimity nevybrala, ona si vybrala mě. Pracovala jsem jako herecká koučka pro seriál Sex o’clock, kde má mnoho mladých herců intimní scény. Osvícený tvůrčí tým tohoto projektu se shodl na tom, že by bylo dobré mít koordinátora intimity. Tehdy to v Česku nikdo nedělal, tak oslovili mě – a já řekla ‚ano‘.
Konkrétní kroky
Prvním krokem bylo rozhodnutí tu nabídku přijmout. Pak jsem se ponořila do intenzivního kreativního procesu a na základě svých zkušeností s prací s tělem a emocemi hledala vlastní postupy, protože u nás nebylo od koho se učit. Zahraniční výcvik jsem zahájila u Intimacy Directors and Coordinators, což je největší a nejznámější organizace, která certifikuje koordinátory. Absolvovala jsem Level 1 a 2, ale jejich přístup mi nevyhovoval. Dnes mám certifikát od Intimacy Professionals Association, kde byl výcvik daleko osobnější a za mě profesionálněji vedený. Jsem ale velmi vděčná za fázi, kdy jsem si na věci přicházela sama. Výcvik mi dal jasné informace a odborné postupy, ale vlastní zkoumání mi přineslo svobodu a nadhled.
Největší výzva
… je najít prostor a klid v prostředí, kde se mnohdy hraje o minuty. Plac je místo, kde je notoricky málo času a hodně stresu. Herci v intimních scénách obvykle nedostávali žádnou zvláštní péči. Natáčecí dny jsou drahé a obrazů hodně, takže často je třeba zatnout zuby a jet. To se naštěstí poslední dobou mění. Začíná se mluvit o duševním zdraví a wellbeingu, nejen herců, ale celého štábu. A mění se také přístup k natáčení intimity. Neříkám, že všichni potřebují na place koordinátora, ale myslím, že by ho měl mít každý, kdo si to přeje. Intimita se dotýká těch nejhlubších vrstev našeho bytí. A všichni jsme zažili náročné intimní situace, které se mohou pohybovat od nekomfortních až po násilné. To se netýká pouze žen. A taky se to netýká jen těla, intimita má mnoho úrovní a zranění nejsou jen fyzická. Takže intimní scény mohou přinést hodně emocí, pocitů zranitelnosti, strachu nebo ztráty kontroly. Z toho důvodu jsem velkou zastánkyní empatických dialogů a zkoušení choreografie. Když je jasná choreografie, herci se mohou uvolnit a soustředit se na hraní a partnera, ne na strach z toho, kde se jich dotkne nebo co jim ještě svlékne, než bude konečně stop.
Chcete pokračovat ve čtení? Rozhovor v plném znění najdete v únorovém vydání ELLE. Svůj výtisk můžete objednat přímo do své schránky za speciální cenu 1.299 Kč, a to se sadou dvaceti laků na nehty Notino s gelovým efektem v hodnotě 1.780 Kč a s poštovným zdarma na tomto odkaze.
- Zdroj článku:
Autorský text