REKLAMA

BreakUp bootcamp, aneb rozchod v pandemii

REKLAMA

 

Autorka knihy Breakup Bootcamp, Amy Chan na vztahy nahlíží z trochu jiného úhlu, a proto jsou její rady v současnosti tolik vyhledávané. Amy má talent dívat se na věci optikou postmoderních psychologických metod, které nestaví na starých klišé.

 

 

Zbavte se závislosti a přiznejte si vinu 

„Neviňte z rozchodu jen druhé, ve většině případů je chyba i na vaší straně, uvědomte si ji, přijmete ji a dál pracujte na svém zlepšení bez toho, aniž byste se obviňovali bez cíle. Pomůže vám to v posílení vlastní osobnosti.” podle Amy je důležité se nejdříve plně ztotožnit se ztrátou, a pak teprve otevřít dveře pro nové lidi ve vašem životě. V současné situaci to je sice dvakrát těžší, ale o to více zocelující, tvrdí. Neurologické průzkumy totiž dokázaly, že když se s někým rozejdeme, v mozku se aktivuje podobné centrum, které je "zapnuté" i při odvykání od drog. Čelíte tedy vlastní odvykačce.  

Opatrně se socializací, ale nebojte se výzev 

„Nesnažte se hned s někým sblížit, je přirozené, že vám to nepůjde, nejdřív si selhání vztahu musíte připustit a přiznat.” Amy předestírá, že nejprve třeba přijmout svoji samotu, změnit mindset a přenastavit asociace. Zároveň však po zdravé emocionální inventuře vyzývá k odvaze. „Karanténa dokázala protřídit priority spoustě lidem, přehodnoťte je také, a pak si užívejte to nejčistší ze sebe i ostatních. Máte unikátní šanci navázat nové konexe, které mohou být upřímnější a stabilnější.”  

Dýchejte  

„Dopřejte si digitální detox. Zkuste vnímat smysly," radí dál Amy. „A obohacujte svoje tělo péčí". Podle Amy Chan také pomáhají speciální techniky jóga dýchání. Najděte si klidné místo, zavřete oči a jazyk položte za přední zuby. Poté se na čtyři doby zhluboka nadechněte nosem - nasajte vzduch hluboko do břicha - a podržte jej na sedm sekund. Pomalu uvolněte ústy po dobu osmi sekund a podle potřeby opakujte. Podle Amy cvičení uklidňuje váš parasympatický nervový systém, uvolňuje tělo a přímo působí proti reakci letu nebo boje.  

Dbejte hormonální rovnováhy

Ač to může znít prapodivně, je důležité udržet své tělo i mysl ve zdravé kondici i po chemicko-hormonální stránce. „Vaše tělo je v šoku,” říká Amy.  „Když jsme s partnerem, dostáváme ve vztahu dopamin a oxytocin a díky těmto hormonům se cítíme dobře.” Proto je důležité držet hormonálně tělo v harmonii. Může vám pomoci muzikoterapie či fyzické vypětí. Asi už jste si někde tuto radu přečetli, ale pouze se správný kontextem jsme schopni takovému sdělení porozumět.  

Pusťte si do života jiný druh emocí 

Napadlo vás někdy, že žijete v bohatém emočním prostředí, ale vlastně si jeho různorodost neuvědomujete, protože bylo vaše hledí zaměřeno jen na jediný cíl? Najděte poklad, který se skrývá i v obyčejných projevech kolegiality na pracovišti, prožívejte tyto momenty naplno tak, abyste se dostali znovu do rovnováhy a v příštím vztahu dokázali správné emoce rozlišit od těch toxických. Doporučuje ve zkratce Amy ve své knize.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sledujte nás na Instagramu @elleczech

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA