Roseberryho cesta od kontroverze zpět k nositelnosti

Daniel Roseberry se jen pár týdnů poté, co svou haute couture kolekcí rozdělil módní svět na dva neslučitelné tábory, vrací zpět. Zatímco jeden tehdy volal po právu zvířat a kritizoval rozmlsaný konzumerismus, druhý jeho počin oslavoval. Pravděpodobně tehdy nebylo nikoho, čí pozornost tehdy jeho kolekce neupoutala. V dobrém i zlém. Kreativní ředitel domu Schiaparelli vyslal na módní molo tři modely s ručně vyřezávanými a vyšívanými zvířaty z umělé kožešiny, příliš důvěrně připomínající lovecké trofeje. Podle Roseberryho slov umělá zvířata oslavovala slávu přírody a jako patroni hlídala ženu, která je nosí. Leopard, lev a vlčice byli vytvořeni na základě Danteho díla Božská komedie, v jehož části Inferno je postava Danteho na jeho cestě peklem zastavena třemi zvířaty. Jenomže ani umělecké pojetí nepřesvědčilo ty, kteří se rázem stali jeho odpůrci.

Šperky inspirované přírodou i lidským tělem. Který kus si získá vás?

elle.cz

Nosit surrealismus

Čtvrtečního večera představená ready to wear kolekce byla však jiná. V jejích siluetách byste těžko kontroverzi pohledali. Není jí tu více, než co se za pozlacený Schiaparelli nehet vejde. Jistě namítnete, že u ready to wear kolekce tomu tak má být. Virální moment se možná tentokrát nekonal, Roseberry se však skutečně vrací k jádru věci a proměnám ženské siluety minulého století. Odhaluje vosí pas, zvýrazňuje ramena a umocňuje dojem ženy, která se obléká ve jménu power dressingu. Nechává její šaty v tlumené barevné škále, či je zdobí hravými ilustracemi. A navrch toho všeho dodává pro Schiaparelli natolik příznačné šperky, mezi kterými pozornost upoutají zlaté ústřice zdobící dekolt. Oblékat surrealismus ještě nikdy nebylo tak snadné, jako nyní!