Elle Talent Show: Not So Funny Any

V pubertě se zamilovala do líčení a dnes tahle okatá youtuberka natáčí videa pod přezdívkou Not So Funny Any. Svou tvorbou pravidelně ovlivňuje a inspiruje statisíce lidí. K natáčení make-up tutorialů se dostala po škole díky focení. „Obdivuju všechny influencery, kteří sami natáčejí videa a fotí bez jakékoli průpravy. Myslím, že já bych bez téhle průpravy dnes byla úplně někde jinde,” zamýšlí se Anežka. Jelikož si moc dobře uvědomuje, že fotit a natáčet dnes může každý, snaží se být před konkurencí stále o krok napřed.

Zároveň ví, že tuhle práci nemůže dělat věčně, proto chtěla mít něco trvalého, a tak v roce 2018 založila vlastní kosmetickou značku Any Cosmetics. Povedlo se jí tak něco, co u nás ještě žádný youtuber ani influencer nedokázal. „Šla jsem do toho s velkou naivitou, a kdybych dnes věděla, co všechno to obnáší, možná bych firmu nikdy nezaložila. Ale to je na tom to krásný, nikdy nevíte, co vás čeká,“ říká. 

Vystudovala jsi fotografii a reklamní tvorbu, jak se ti to dnes hodí?
Čerpám z toho strašně moc. Kdybych nevystudovala fotku, tak nevím, jak bych to všechno dělala. Obdivuju všechny influencery, kteří se musí učit všechno sami. Přece jenom přejít z fotky k videu je o něco jednodušší, není to tak nové, měla jsem určité základy. 

Sledujete u konkurence například kvalitu fotek, když ty zkušenosti máte?
Někdy jo. Jsem ráda, když je všechno perfektní. Oceňuji, když do toho influenceři a nejen oni dávají něco navíc. 

Dnes je právě tohle v té záplavě fotek a videí určitě potřeba. Nějak se odlišit, být originální… 
Je to strašně důležité, dneska fotí úplně každý, proto je důležité být jiný. Mít svůj specifický styl, který bude odlišný od ostatních na první pohled.

Měla jste někdy problém s tím, že jste si svůj styl našla, ale po čase ho musela změnit, protože už nebyl originální?
Mnohokrát. Přijde mi, že se to mění pravidelně. Obnovuji techniku, se kterou pracuji, i styl tvorby. Dříve jsem do svých věcí používala malbu, ale najednou toho bylo všude plno, už to nebylo originální, tak jsem toho nechala a našla si zase něco nového. Musíte být pořád napřed, sledovat ostatní, sledovat trendy… Bohužel mnoho lidí usne na vavřínech a kvalita pak upadá. A mnoho z nich na tom pohoří.

Co třeba dnes nefrčí, ale dříve to bylo populární?
Určitě make-up tutorialy natočené doma v obýváku. Tím už nikoho příliš nezaujmete, to už umí každý. Dnes se chodí točit do exteriérů, do salonů. Touto cestou se teď snažím jít.

Kde berete inspiraci?
Všude kolem mě, téma pro video mě napadne třeba na procházce se psem. A hodně čerpám v zahraničí. Tam jsou vždycky o krok napřed, k nám to přijde většinou až časem, a já se snažím být mezi prvními, kdo to ukáže tady. Ale jde to strašně rychle a často se to mění. Například aplikace TikTok byla ještě nedávno zatracovaná, všichni říkali, že brzy skončí. A dneska? Najdete tam celebrity první třídy, herce, zpěváky… Trendy musíte pořád sledovat, aby vám nic neuteklo.

Není to vyčerpávající?
Občas ano. Musím být pořád online a sledovat to. Ale myslím, že jsem si už dokázala najít svůj systém, životní balanc. Přítel si dává pravidelně technologický detox, třeba na měsíc. Když potřebuje postnout fotku, tak ji přidá, ale pak zase odchází. Takže to jde. Spíš si myslím, že tenhle problém je horší pro lidi, kteří na sociálních sítích nic nevytvářejí, kteří to všechno jen nasávají do sebe. Já jsem sice nonstop na počítači, ale když vypnu mobil, tak odpočívám. I když sleduju novinky a koukám se na ostatní, beru to tak, že jsem v práci a zrovna sleduju, co se kolem mě děje. Držím si odstup a funguje to. Sociální sítě jsou jako gambling, je to závislost a je potřeba mít ji pod kontrolou.

Mluvíte o tomhle s maminkou, koučkou Jankou Chudlíkovou?
S tou spíš řeším věci okolo firmy, ale samozřejmě mi radí ve všem. Máme pravidelné briefingy a tam všechno probíráme.

Kde se u vás vzala láska ke šminkám?
Když jsem byla malá, bavilo mě všechno, chvíli jsem si hrála s autíčkem, abych ho za hodinu vyměnila za panenku Barbie. Myslím že mi to zůstalo dodneška. Miluju, když se mohu pořádně namalovat, být za dámu, pak mě zase baví jít ven v teplákách, nenamalovaná, vypadám jako kluk… Kolem třinácti jsem se začala malovat a hrozně mě to chytlo. Líčení mě baví, protože je to jistá forma sebevevyjádření, můžu si na obličej namalovat, co chci, a hned to zase setřít. Jsem jako malířské plátno. Není to nic trvalého, je to umění, zábava…

Jakou mají podle vás make-up tutorialy budoucnost?
Myslím, že se forma bude měnit, ale to téma jako takové asi zůstane… Líčit se asi budeme pořád. Značky určitě budou s beauty blogery dále spolupracovat, na videu všechno lépe vidíte.

Před dvěma lety jste i vy založila vlastní kosmetickou značku. Co tomu předcházelo? Byl to plán, nebo spontánní nápad?
Bylo to spontánní, najednou jsem zatoužila mít něco svého, něco trvalého. Samozřejmě nejblíž jsem měla ke šminkám. Navíc v česku žádný influencer nic takového přede mnou neudělal, byla jsem první youtuberka, která založila svou kosmetickou značku. Rok trvalo, než jsme spustili prodej. 

Bylo to náročné?
Ano, ale teď je to ještě náročnější. (směje se) Jak firma roste, je všeho najednou víc, více produktů, více reklam… Šla jsem do toho s velkou naivitou, a kdybych dnes věděla, co všechno to obnáší, možná bych firmu nikdy nezaložila. Ale to je na tom to krásný, nikdy nevíte, co vás čeká. Zároveň jsem ráda, že jsem začala firmu budovat velmi mladá, myslím, že v pozdějším věku už by mi to šlo hůř, neměla bych asi takové nadšení.

Co s firmou plánujete do budoucna?
Nové produkty. Za rok vytvořit a uvést na trh alespoň jeden produkt. Zároveň se chci ale vyhnout tomu, aby kvantita převýšila kvalitu. Nechci za každou cenu dělat tři typy jedné řasenky, radši ať je jedna, ale ať je opravdu dobrá. Ráda bych s firmou vstoupila na Slovensko, pak Evropa a později Amerika. 

EBC promo