Proti toxickým vzorcům i stereotypům. Konsent volá po Generaci K

Přidejte si Elle do oblíbených na Google zprávách

V rámci kampaně se bude nezisková organizace Konsent zabývat tématy jako jsou zdravé a kvalitní vztahy, pozitivní maskulinita, emoční zátěž nebo randění bez nátlaku. Zaměří se na edukaci i na identifikaci problémů a nabídne způsoby, jak se s nimi vypořádat tak, aby bylo naše okolí bezpečnějším místem pro všechny. 

“Generace K je prostor pro každého bez ohledu na věk, gender nebo rasu. Generace K je sebevědomá a dokáže citlivě reagovat i se vymezit proti toxickým vzorcům chování, misogynii, sexismu nebo jakékoliv formě obtěžování,” říká Daniela Magyar z PR & Marketingu Konsentu. 

Jako hodnotová a osvětová kampaň neusiluje Generace K o zacílení na úzký segment publika - naopak. Snaží  se otevřít dialog napříč veřejností. Kromě stávajícího podporovatelstva má kampaň cílit také na ženy, které si k hodnotám rovnosti zatím hledají cestu, a především i na muže a dospívající chlapce, kterým má poskytnout bezpečný prostor pro zpochybnění genderových stereotypů a otevřený dialog o pozitivní maskulinitě, souhlasu a emocích. Jednotícím prvkem kampaně je společná výzva, která odráží hodnoty Generace K a jejímž podpisem se mohou podepisující zavázat k participaci v pozitivní společenské změně. Cílem je ukázat, že nejsme v touze po světě, kde je respekt základní hodnotou, osamělí.

 

„Generace K není jen kampaň, je to způsob, jak se chovat k sobě navzájem. V tomhle šíleném světě, se často zdá, že dění kolem nás nemáme pod kontrolou. Každý ale máme  možnost dělat něco, co má reálný dopad. Můžeme společně vytvářet svět, kde respekt není výjimkou, ale normou. Chceme lidem ukázat, že každý malý čin založený na respektu má sílu ovlivnit naše okolí k lepšímu,“ dodává Johanna Nejedlová, ředitelka organizace Konsent.

Ve spolupráci s produkcí Stink Films a za podpory You+Me vzniklo jako součást kampaně také dvouminutové video, které se citlivě a srozumitelně věnuje tématu souhlasu. O koncept a režii videa se postarala talentovaná režisérka Veronika Jelšíková, za hudbou a textem stojí zpěvačka a skladatelka Amelie Siba. Ve videu účinkují mimo jiné Dana Marková, Klára Vytisková, Lenka Krobotová, Miroslav Hanuš a Denis Šafařík. V kampani bude Konsent také spolupracovat s vybranými influencery a médii, aby byla témata a hodnoty Generace K zprostředkována co nejširšímu publiku.

Mohlo by se vám líbit

ELLE x Konsent: 7 kroků k překonání malých, i velkých rozchodů

Rozchody bolí. I když víte, že to bylo správné rozhodnutí. I když jste se rozešli v klidu. I když jste si říkali, že to zvládnete. Najednou něco chybí – rutina, zprávy na dobrou noc, něčí dotek. Možná cítíte smutek, možná vztek, možná úlevu. A možná všechno najednou. Protože se ELLE tento měsíc nese v duchu rozchodů, podívali jsme se blíž na ghosting, na fyzickou bolest zlomeného srdce a společně s Konsentem jsme připravili pár tipů, jak se z toho všeho opravdu dostat.
elle.cz
Zdroj článku: