V kampani navazující na přehlídku FW25 Dreamers, uvedenou během Mercedes-Benz Prague Fashion Week, zve Sure Curated ke sledování tří příběhů formou osobních VHS kazet. Filip Drábek, Alexandra Sedláčková a Michaela Fenkl v nich sdílejí nejen svůj tvůrčí proces, ale i otázky, o kterých se v módě i ve společnosti často mlčí.
Jaké bylo prvotní uvažování o kampani a proč jste se vůbec rozhodli takovou kampaň spustit?
Chtěl jsem ukázat harmonické propojení mezi uměleckým vyjádřením konkrétní osobnosti a estetikou Sure Curated. Zároveň jsem měl potřebu otevřít témata, o kterých se obvykle mluví jen mezi přáteli nebo kolegy, ale veřejně často zůstávají nevyřčená. Napadlo mě tedy pojmout kampaň jako sérii tří VHS kazet, které vyprávějí příběhy. Nejde primárně o oblečení, ale o lidi, jejich vnitřní svět a myšlenky, které s Sure Curated a mnou rezonují.
Jak jste vybírali umělce, kteří v kampani vystupují, a čím vás oslovil jejich přístup nebo osobní příběh?
Se všemi zúčastněnými umělci se znám osobně už delší dobu. Jejich přístup k tvorbě, životnímu stylu i hodnotám je blízký tomu, co značka reprezentuje. Z obrazů Filipa Drábka cítím hravost a jistý poetický chaos, který se zrcadlí i v samotné kolekci. Alexandra Sedláčková má výjimečný cit pro styl a storytelling – když ji poznáte víc, zjistíte, že její osobnost v sobě nese lehký grunge i náznak punku, což se promítá i do jejího oblékání. Michaela Fenkl a já spolu vedeme dlouhé, upřímné rozhovory, za což si ji hluboce vážím. Nebojí se říct věci nahlas – to je vzácné a potřebné. Myslím, že když srovnáte charaktery těchto tří osobností a přirovnáte je k nové kolekci, bude vám propojení dávat smysl.
Plánujete v budoucnu kampaň rozšířit o další jména?
Určitě. Kampaň AW25 vnímám jako první kapitolu v delší sérii dialogů s různými umělci. Nechci se omezovat jen na konkrétní obor – inspiraci nacházím v lidech samotných, v jejich příbězích a osobnosti, nejen v tom, co tvoří.
V kampani zmiňujete, že chcete mluvit o věcech, o kterých se běžně mlčí. Jaké otázky si vy sám v poslední době pokládáte?
Projekt Inner Dialogues pokračuje i ve volné formě na mém Instagramu. Rád bych se touto kampaní dotkl témat, která jsou pro mě hluboce osobní, třeba duševního zdraví, hledání komunity a domova, otázky otevřenosti a toho, jací doopravdy jsme.

Jaké otázky jsou podle vás tabu v (české) módní scéně?
Myslím, že na módní scéně obecně chybí otevřenost a autenticita. Postrádám skutečný názor lidí, jejich postoj – bez obav, že za to budou „potrestáni“. Vzájemná pomoc, kritika jako nástroj růstu – to jsou hodnoty, které bych si přál vídat častěji.
Móda je často považována za prostředek vyjádření. Co prostřednictvím své tvorby vyjadřujete vy sám?
Každá moje kolekce nese autobiografické prvky. Nevnímám je jako sezóny, ale jako kapitoly – jako byste četli knihu, kde každá část navazuje na tu předchozí. Sure Curated je o hledání identity skrze textil. Věřím, že právě v nedokonalosti a stopách minulosti vzniká něco opravdového. Skrze tvorbu mluvím o svém vnitřním světě, zkoumám genderové stereotypy, estetickou citlivost i jemné nuance skrytých významů.
Jaká zpětná vazba se vám po uvedení přehlídky na Mercedes-Benz Prague Fashion Week dostala?
Zaznamenal jsem velmi pozitivní ohlasy, jak na samotnou kolekci AW25, tak na dramaturgii celé show. Mám pocit, že se v lidech něco pohnulo – a pokud jsem tímto projektem podnítil otázky, změnu pohledu nebo chuť mluvit otevřeněji, považuji to za splněný cíl.
Jaké výzvy přináší práce s již použitými materiály – a co vás na tom nejvíc baví?
Mnoho lidí má za to, že upcyklace je jednodušší cesta. Ale čím déle ji praktikuji, tím víc si uvědomuji, že navrhnout nový kus oblečení by často bylo rychlejší a jednodušší. A právě v tom je ta výzva – a zábava. Strávím desítky hodin tím, že přetvářím původní kus do nové podoby. Musím zachovat jeho podstatu, přidat nové funkce a zároveň mu vdechnout nový život. Ta hra s formou, práce s existující stopou a možnost navázat na příběh, který už někdo napsal – to mě fascinuje nejvíc.
Podívejte se na kolekci FW25 Dreamers značky Sure Curated zblízka!
- Zdroj článku:
Autorský článek