Klíč k úspěšnému týdnu: Překonat syndrom "Sunday blues"

Pondělky nenávidí i kocour Garfield. Neexistuje snad nikdo, kdo by se po víkendovém relaxu těšil na začátek pracovního týdne. Ten s sebou nese nové starosti a povinnosti, kterých jsme se tak pracně předešlé dva dny zbavovali. Některým z nás úzkosti začínají už v neděli večer, kdy přesně víme, co se na nás další den hrne. Existuje však několik způsobů, jak začátek týdne přetvořit na příjemnější (nebo alespoň méně stresový) zážitek. Postačí vám k tomu trocha optimismu a správná rutina.  

Plánujte předem

Seznam úkolů vytvořený den předem (nebo už v pátek večer) vám pomůže eliminovat strach z toho, že jste na něco zapomněli – i ti nejlepší z nás totiž z hlavy občas něco vypustí. Pokud svůj mozek na víkend rádi vypínáte, můžete si být jisti, že se jedna či dvě položky z vašeho „to do” listu vytratí do neznáma. Nechte si klidně seznam připravený na pracovním stole, abyste přesně věděli, na co se hned po ranní kávě vrhnout.  

Meditujte. Aspoň deset minut

Nastavte si budík o něco dříve a věnujte chvíli sobě – meditace nebo malá rozcvička vám pomůže nastartovat tělo a mysl. Nejenže tím probudíte svaly, ale dopřejete svému tělu i dávku endorfinů – pondělní mrzutosti tak můžete dát jednou provždy sbohem. Dobře, přiznávám, že to zní jednoduše. Z vlastní zkušenosti sama dobře vím, že jakmile zazvoní budík, v hlavě se mi okamžitě vynoří magická slůvka „zacvičím si večer”. A to jen proto, abych si mohla dát ještě půlhodinku v říši snů. Nic totiž nedokáže s takovou jistotou zkazit den jako nevyspalost. Pokud víte, že potřebujete svých osm hodin, rozhodně neponocujte a přesně si vypočítejte, kdy je třeba jít spát. Nenechte své líné „já” zvítězit – úspěšné ženy jako Olivia Palermo nebo Jennifer Aniston vstávají i v půl páté ráno, aby si stihly zacvičit. Dobře totiž vědí, jak velký účinek má na tělo i mysl právě ono dodržování aktivní rutiny. #YouCanDoIt.

 

Začněte týden s úsměvem

Spotify by měl být zařazen na seznam nejlepších vynálezů 21. století. Nejenže si na něm můžete sestavit vlastní feel good playlist, který vám dodá pořádnou dávku optimismu, ale také si můžete pustit své oblíbené stand-up komiky z celého světa. Ať už milujete jazz, pop nebo AC/DC, stačí si aplikaci pustit jako pozadí během cvičení, sprchování nebo snídaně. Dobrou náladu máte zajištěnou.  

Nepodceňujte snídani

Mnozí z nás se díky nedostatku času spokojí po ránu pouze s šálkem čerstvé kávy nebo zeleného čaje. Pokud však zrovna nedržíte speciální dietu jako třeba intermittent fasting, o které jsme se zmiňovali ZDE, není dobré snídani podceňovat. Ne nadarmo se říká, že se jedná o nejdůležitější jídlo dne. A proteinová tyčinka se opravdu nepočítá! Snídaně vám podle některých studií může pomoci zlepšit náladu, koncentraci a samo sebou dodat i energii, která vydrží dlouhé hodiny. Vyplatí se vám proto vstát ráno o něco dříve a dát si trochu kardia. Probudíte tím chuť k jídlu, a pokud si správně rozvrhnete čas, stihnete si připravit i výživnou snídani. Ovesná kaše nebo míchaná vajíčka to jistí. Bon appetit.  

Vytvořte si #FeelGoodOutfit

Citát „oblékejte se pro práci, kterou chcete, ne tu, co máte” od Sama Ramseyho patří k mým nejoblíbenějším. Perfektně totiž vystihuje podstatu zdravého sebevědomí a sebeúcty. Pokud na sebe ráno hodíte jen tak něco nevyžehleného, plného žmolků či (nedej bože) děr, vysíláte svému okolí nepříliš lichotivý signál – buď vám nezáleží na svém vzhledu, nebo vám nezáleží na svém okolí. Práce ani kolegové vám zřejmě nestojí za snahu. Nedbalý outfit umí navíc pokazit náladu i vám – můžete mít ze sebe špatný pocit a cítit se nekomfortně. Šetříte si svůj oblíbený svetr na speciální příležitost? Právě přišla! Nezanedbávejte také případnou kontrolu svého šatníku večer předem – ušetříte si tak čas žehlením, nebo kombinováním doplňků. Nedělení večer si také můžete zpříjemnit hledáním fashion inspirace u svých oblíbených módních guru.  

 

Zdroj: Wikipedia Commons, webmd.com

Tištěný magazín

Elle cover
REKLAMA