REKLAMA
REKLAMA

Klára Pokorná radí, jak zůstat fit, když jste zavření doma

Pro začátek je třeba si uvědomit, že se změnou množství pohybu, musí přijít také odpovídající příjem energie. Zadruhé se  snažte nepřerušit svou tréninkovou rutinu. Zde jsou moje tři jednoduché rady na to, jak zůstat fit, i když jsme zavření doma.

1. Přestaňte bojovat se stresem.

Žijeme v době, kdy stačí pár řádků novin a několik scrollování feedu Instagramu na to, aby na nás dopadla deprese. I když zcela vyloučit veškeré stresové situace nemůžeme, přestaňme je alespoň brát jako nikdy nekončící životní překážky. Stres vám totiž může pomoct být silnější a to i během tréninků.

Jak zvládám fyzicky a psychicky současnou dobu já? Abych byla upřímná, sama jsem stihla ještě na poslední chvíli odjet do svého oblíbeného Portugalska, které mi alespoň vynahrazuje Bali, kde jsem právě touto dobou měla cvičit jógu a surfovat. To jsou mimochodem také skoro jediné dvě věci na plánu dne, společně s prací, kterou díkybohu mohu dělat i na dálku.

Snažte se být co nejvíce venku, jděte na procházku lesem nebo si běžte zaběhat. Najděte si novou zálibu a začněte dělat věci, na které možná normálně nemáte čas. Chcete se naučit stoj na hlavě? Teď je ten nejvhodnější čas! Uvidíte, že na stres a obavy vám pak nezbyde tolik času.

Mou nejoblíbenější meditací je pohyb. Pro ty, kteří preferují něco klidnějšího, doporučuji si na chvíli sednou a jen pozorovat svůj dech. Je důležité vytvořit si hezký prostor okolo sebe. Zapalte si vaší oblíbenou svíčku (můj osobní tip Le Labo - Palo Santo), pusťte si klidnou hudbu a na chvíli zapomeňte na vše ostatní kolem.

Ranní cvičení vás dokáže nakopnout, nastartovat a také příjemně probudit. Záleží, jaký chcete mít den – pokud si ráno dáte HIIT, tak budete nabití energií po celý den. Pokud chcete příjemný start, tak zkuste naší online lekci Morning Flow na train.yogagang.com. Pokud máte problém usnout nebo se cítíte po celém dni tak trochu zkrácení a ve stresu, Sleep Flow je to, co vám pomůže snadno usnout a zároveň uvolnit napětí a tenzi.

 

Klára Pokorná
Info ikona

 

2. Vytvořte si vlastní rutinu a pokuste se ji skutečně dodržovat.

Karanténu nanečisto už jsme všichni zažili na jaře, a proto už dobře víme, co se z těch našich předsevzetí nikdy ve skutečnosti nestalo. Pokuste se mít jasný plán – co je potřeba udělat, co byste chtěli udělat a na co nezbyl čas ze včerejšího plánu. Nejlíp fungují realistické plány, cvičili jste před pandemií třikrát týdně? Teď je potřeba přidat maximálně jeden trénink a například jednu delší procházku v lese nebo parku. Pokud tento plán funguje po dobu jednoho týdne a vy cítíte, že máte stále energii, teprve pak přidávejte další aktivitu. Doporučuji konečně začít dělat to, na co jste nikdy neměli čas. Něco nového, co vás vždy zajímalo, ale zároveň něco, čeho jste se možná i trochu báli. Třeba z pohodlí domova trénovat stojky a cvičit pro vás neobvyklou jógu.

Na platformě train.yogagang.com dvakrát týdně večer cvičíme Live Classes - Signature Yogagang & Ninja Flow. Trochu svižnější hodiny jógy zaměřené zároveň na zvýšení mobility a ohebnosti, ale i na komplexní posilování těla.

YOGA GANG lekce jsou ideální, protože kombinují vše – dynamický trénink, flexibilitu, mobilitu i sílu. Takže si s nimi snadno vystačíte. Každou lekci připravuji tak, aby se naše tělo cítilo dobře, ale zároveň abyste si druhý den řekli „Wow, tohle jsou svaly, o kterých jsem vůbec neměl tušení.“

Většina z vás dobře ví, že můj hlavní problém, je zůstat chvíli v klidu. Během karantény jsem proto cvičila dvakrát denně a to ranní HIIT nebo silový trénink a odpolední Jógu Flow. Během dne jsem také většinou rollovala anebo dělala jiné Recovery cvičení. Důležitá je kombinace a variabilita a nezapomínat na dny odpočinku.

 

3. Staňte se svým vlastním nutričním specialistou

Nemám na mysli zrovna krabičkovou dietu, počítání kalorií nebo úplné omezení sacharidů. Jde o to, naučit se cítit potřeby vlastního těla. Je zcela zřejmě, že nemůžeme jist stejně jako v dobách, kdy jste měli třikrát až čtyřikrát intenzivnější pohybovou aktivitu.

Když cvičím, tak nejraději ráno nalačno. Začínám den tím, že si dám teplou vodu s citronem. Potom asi hodinu cvičím a až teprve potom si připravím kávu a jídlo. Nemám ráda, když se cítím přejedená, nejlepší je najíst se vždycky tak, že už sice nemáte hlad, ale klidně byste ještě něco zvládli sníst. Takhle můžete kdykoli po jídle zase cvičit a nebude vám špatně.

Během karantény jsem si zamilovala všechny druhy salátů a omelet, přiznávám se, že nejsem příliš vařící typ. Na snídani byla kaše s quinoou, mandlovým máslem nebo granola z oblíbeného libereckého bistra Mikyna, samozřejmě s oříškovým máslem.

Snažím se, aby se můj jídelníček skládal z co největší části z tzv. real food (nezprocesovaná strava z primárních surovin). Takže jím hodně zeleniny, bílé maso, miluji ryby a samozřejmě avokádo. Pokud mě znáte, tak víte, že čokoláda je moje guilty plesure – vždy se ale snažím vybírat tu, která je opravdu kvalitní, s vysokým procentem kakaa.

Vitamíny a doplňky stravy jsou určitě důležitou součástí zdravého životního stylu. Já osobně denně užívám Magnesium, Vitamín K2 a D3 a samozřejmě vitamín C. Další mými oblíbenými doplňky stravy jsou kolagen a Super Elixir od Wellecom.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

EBC promo

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA